Tuesday, September 22, 2009

Kad kahwin

Wah lega kad kahwin dah siap dan menepati citarasa aku yang simple!
Aku tempah 500 kad di ipoh pada harga rm1.20, dan sekarang dalam proses letak rama2 dan riben.

Mahal tak harga kad tu? Bagi aku tidak. Sebab kad yang kami tempah ni unik sikit, dia ada 3 kad dalam 1 kad. Wah pening yea? hehehe meh aku terangkan!

Lapisan pertama kad = tracing paper nama aku dan dia
Lapisan kedua kad = jemputan perempuan
Lapisan ketiga kad = jemputan lelaki
Ketiga2 lapisan ni kemudian di tebuk lubang dan di ikat dengan riben, baru la jadi 1 kad!

So aku memerlukan 500 kad dan si dia nak 350 kad, jadi langkah penjimatan yang kami buat adalah dengan memisah kan kad aku dan dia dan tracing paper tu pun ambik separuh2. Kira harga kad semua rm600, tapi aku bayar separuh je n dia bayar separuh lagi, tempah kad 500 tapi dapat buat undangan 850, jimat tak?? So lepas ni cari la kad macam ni tak yah bazir2 yang belah laki bagi kat jemputan perempuan dan sebaliknya. Jimat tau.

Jadi ada separuh kad jemputan aku kira tak de lah tracing paper ni, tapi tak de hal aku kan ala2 kreatif sikit, so langkah mencantikkan kad yang simple tu maka berpulun2 aku melekat rama2 merah dan beli riben extra untuk bagi cantik sikit. Hahaha korang yang dapat kad tu nanti tgk la hasil nya k! Tapi bagi aku memang kad yang simple macam tu la aku perlukan, tak payah nak berwarna warni, berbunga berkeris, dan tulisan berkerawang2.

Untuk itu wahai rakan2 yang tak hantar alamat anda pada saya, lekas2 submit kat blog,emel,facebook, or friendster saya k! sapa lambat nasib la..hahaha..peruntukan kad aku limited pada 150 orang pertama je! K jumpa lagi!

1 comment:

  1. jan, bg contoh kad kawen jan...idea yang bagus tu.....thanks a olt...email me puteri_kuimas04@yahoo.com..thank u

    ReplyDelete