Wednesday, April 29, 2009

Hantaran Tunang


dulang dan gambar dari 4weddingku.fotopages.com

Majlis pertunangan kami insyaAllah akan berlangsung pada 27 Jun 2009. Mula2 rancang lepas merisik tahun lepas nak buat bulan Mac tapi sebab kan kakak haril pula nak bertunang, di tambah kesibukan aku dan sharil jadi kami tangguh kan ke Jun. Kira tunang buat syarat je pun , nak tambah kemeriahan rumah sebab kami memang tak pernah buat kenduri lagi kat rumah ni, open house pun tak.

Ok apa kamu semua kena tahu trend orang perak ni kalau memberi hantaran kalah orang2 kl tau. Nak tau kenapa? Sebab sekali bagi hantaran boleh jadi berpuluh2! tak percaya? Hahaha cuba la datang majlis tunang orang perak lepas ni! Barang nya setakat 6 7 dulang je, tapi makanan tu selalu extra 10-20 dulang! Betul tak tipu! Bukti, tunang kakak sharil hari tu lebih dari 20 dulang la hantaran nya, haa nanti aku upload dari kamera sharil. Ala yang extra2 ni sebab saudara2 dan jiran2 yang bawa hantaran,kira sumbangan dari diorang la. Hehehe tapi makanan macam kek,kuih,coklat,manisan dan perosak2 gigi yang lain.

Tapi untuk majlis aku dan sharil kami sepakat mengelak saudara dan sesapa pun tambah dulang yang kami dah rancang cantik2 tu. Nanti ada pula yang bagi hantaran coklat buat rumah la istana la, eee tak lawa sungguh. Old stlye habis..tu belum campur yang bagi hantaran beropol2 ke berjurai2 ke, huu saya tak nak sungguh.

Jadi kami putuskan akan beri 13 balas 15!

Tema dan konsep hantaran aku ala-ala moden + english garden rona putih pink. Aku akan menggunakan dulang hantaran seperti di gambar atas, dan aku sewa dari 4weddingku. Lebih praktikal dan murah!

Untuk sharil dia akan guna kan konsep tradisional. Dulang dari kayu coklat jadi memang kontras dengan tema belah aku! Hehe tapi sayang aku ni bagus suka DIY, so semua hantaran dia akan buat sendiri. Yang aku pula seorang yang MALAS so aku tempah je dekat Kak intan ni.

Ok itu saja, nanti dah habis majlis tunang baru aku upload 1 1 gambar hantaran ok!

Bye!






No comments:

Post a Comment